Az légi közlekedésről szóló törvény már előírja, hogy repülőeszköz és pilóta nélküli légijármű üzemben tartásához - harmadik személynek okozott kár megtérítése céljából – felelősségbiztosítás szükséges (Lt. 69. § (1) bek.).
A pilóta nélküli légi járművek üzemeltetőinek felelősségbiztosítási fedezetét – feltétel- és tarifáló módosítással – a korábbi gazdasági célú üzemeltetés fenntartása mellett kiterjesztettük a szabadidős célú felhasználásra, illetőleg az állami feladatok (kivéve a honvédelmi célú repülés) végrehajtására is. A legjellemzőbb mezőgazdasági drónozást -felhasználóbarát módon- a tarifáló programban külön jelenítettük meg.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a felelősségbiztosítás biztosítottja a drón Magyarországon regisztrált üzembentartója, akinek a jogszabályi felelősségére szól a fedezet.
Az autonóm repüléssel, a nem látva repüléssel (BVLOS Látótávolságon kívüli üzem) és bármely anyag szórásával okozott károk továbbra is ki vannak zárva a fedezetből.
2021.04.01-el megújult- pilóta nélküli légijárművek üzembentartóinak szóló felelősségbiztosításunk (drón felelősség) kötéséhez díját itt tudja kiszámolni. A drón felhasználási jellege szerint, a tarifáló segítségével az alábbi tevékenységekre kérhet ajánlatot:
- gazdasági (ipari tevékenység, média, filmezés, oktatás stb.)
- mezőgazdasági
- állami (vámigazgatási, rendvédelem, katasztrófavédelem, vízügy)
- szabadidős (hobby és rekreáció, verseny, sport).
- Szabadidős tevékenységre magánszemély is köthet szerződést.
Fontos tudni:
A pilóta nélküli légijárművek légiközlekedési tevékenységének szerződésen kívüli kárainak felelősségbiztosítási összeghatárait a légiközlekedési kötelező felelősségbiztosításról szóló 39/2001. (III. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban nemzeti rendelet) módosításáról szóló rendelet és a légifuvarozókra és légi járművek üzemben tartóira vonatkozó biztosítási követelményekről szóló 2004. április 21-i 785/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet, valamint a módosításáról szóló, 2020. április 27-i (EU) 2020/1118 bizottsági felhatalmazáson alapuló rendelet (a továbbiakban: uniós rendelet) együttesen tartalmazza. A jogszabályi megfelelés érdekében a MABISZ a tagbiztosítók kérésére a szakminisztériumtól hivatalos állásfoglalásban kért értelmezést főként a biztosítási minimumösszegek tekintetében. A hivatalos minisztériumi állásfoglalás szerint kizárólag a szabadidős célú UAS műveletek esetében alkalmazható a nemzeti rendelet! A gazdasági célú UAS- művelet az uniós rendeletben előírt minimumlimitek megléte esetén végezhető. Valamennyi vonatkozó jogszabályi fogalmat a módosított szerződési feltételeink szabatosan tartalmazzák.